Subject: FW: Meremõisa 10 kV keskpinge fiidri rekonstrueerimise projekt mnt nr 11395 nr 11390_TRAM märkused_10.11.2023
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Wed, 21 Feb 2024 11:20:45 +0200

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, February 21, 2024 10:06 AM
To: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Meremõisa 10 kV keskpinge fiidri rekonstrueerimise projekt
mnt nr 11395 nr 11390_TRAM märkused_10.11.2023

Tere

Sooviksime Teie poolseid tingimusi TRAM-i maa kasutamiseks, et mööduda
kinnistutest Lohusalu tee 101 ja Lohusalu tee 111. Kas seal peaks järgima
täpsemaid sügavusnõudeid, kaugust kinnistu piirist vms? Esialgne plaan
oleks projekteerida kaabel paigaldatuna kinnisel meetodil.

Lohusalu tee 111 eskiis - https://xgis.maaamet.ee/xgis2/page/link/BBIT1p4A

Lohusalu tee 101 eskiis - https://xgis.maaamet.ee/xgis2/page/link/Zhn8WiEN

Lepingulisi asepkte, mis puudutab kaabli ümbertõstmis kohustust, peaksid
arutama TRAM-i ja Elektrilevi juhtorganite esindajad koostööleppes, seega
sooviks hetkel antud punkti rohkem mitte edasi arutada.

Kuna antud tee on Teil teehoiu kavas, siis millal täpselt toimub tee
rekonstrueerimisprojekti koostamine ja valmimine ning millal on plaanis
tee füüsiliselt rekonstrueerida?

Lugupidamisega,

Tõnis Liiber

Võrguprojekt OÜ

Tel. (+372) 56 855 114

From: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 10. november 2023 13:43
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Meremõisa 10 kV keskpinge fiidri rekonstrueerimise projekt mnt nr
11395 nr 11390_TRAM märkused_10.11.2023

Teie 17.10.2023

Meie 10.11.2023 nr 7.1-2/23/5051-2

Tõnis Liiber

Võrguprojekt OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Pöördusite Transpordiameti poole, et kas saab, kas on võimalik keskpinge
ja side maakaablite (edaspidi tehnovõrgud) projekteerimine, ehitamine
riigitee nr 11395 Laulasmaa – Lohusalu km 1,96-2,86 tee piirides (teemaal)
ja tee kaitsevööndis Lohusalu külas Lääne-Harju vallas Harjumaal.
Esitasite läbivaatamiseks ehitusprojekti, OÜ Stromtc töö nr 21-90
„Meremõisa 10kV fiidri rekonstrueerimine, Meremõisa ja Lohusalu küla,
Lääne-Harju vald, Harju maakond“, tööprojekti staadiumis (edaspidi
Projekt).

Riigitee nr 11395 teelõik km 0,00-2,75 on rekonstrueerimistööde objektina
Transpordiameti teehoiukavas.

Teie poolt kooskõlastamiseks esitatud projekti lahenduse kooskõlastamine
saab olla võimalik vaid juhul, kui tehnovõrgu omanik võtab omale
tehnovõrgule isikliku kasutusõiguse lepingu sõlmimisel tehnovõrgu
ümbertõstmise kohustuse, kui tehnovõrk jääb ette riigitee ehitustöödele.

Tutvunud esitatud Projekti materjalidega ja koondanud Transpordiameti
(edaspidi TRAM) sisemisel kooskõlastusringil tulnud märkused ei pea
võimalikuks esitatud Projekti kooskõlastada ning esitame informatsiooni,
oma märkused ja ettepanekud Projekti täiendamiseks riigiteede tee piirides
(EhS § 99 lg 3):

1.     Üldised nõuded tehnovõrkude projekteerimisel riigiteede tee
piirides kui puuduvad erisused on:

1.1. Projekt tuleb koostada vastavalt selle tehnovõrgu
projekteerimisnormidele ja riigiteede tee piirides Tee projekteerimise
normidele (EhS § 99 lg 4).

1.2. Projekti koostamisel tuleb juhinduda Maanteeameti tüüpnõuetest: „
<https://www.mnt.ee/sites/default/files/content-editors/Failid/Juhendid/pr
ojekteerimine/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0.pdf> Nõuded
tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) , asub:
<https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#te
hnovrgud>
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#teh
novrgud

1.3. Kaevetöödel ja lahtiste kaevikute kavandamisel tuleb juhinduda
Tööinspektsiooni juhendist „Tööohutus ehitusplatsil“, asub:
<https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil>
https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil või
<https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#va
ldkonnalesed-norm--2>
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#val
dkonnalesed-norm--2

1.4. Varisemisnurk millega me tehnovõrkude paigaldamisel kaevetöödel piki
teed nõustume (mitte järsem) on 1:3/4 (53°) eeldades A-tüüpi pinnast vt
„Tööohutus ehitusplatsil).

1.5. Kavandades ehitisi (sh mastid, kapid jne) või rajatisi riigitee
piirides tuleb juhinduda  „Tee projekteerimise normid“ (EhS  § 99 lg 4)
lisast „Maanteede projekteerimisnormid“ (edaspidi Normid).

Lisame juurde, et Riigivara ei anta kasutamiseks, kui kasutamiseks andmine
raskendaks oluliselt selle varaga seotud riigivara otstarbekohast
kasutamist või muudaks selle võimatuks (RVS § 15 lg 2).

2.	Projekt, OÜ Stromtc töö nr 21-90:

1.	Nõustume tehnovõrkude paigaldamisel riigitee teemaale, teemaa
piirist 0,5 m sissepoole, kinnisel meetodil kaitsetorus 750N, minimaalne
sügavus maapinnast 1,20 peab olema tagatud. Tehnovõrgud peavad paiknema
riigitee liikluskorraldusvahenditest väljapool, mitte
liikluskorraldusvahendi ja sõidutee vahel.
2.	Puurkaevikute rajamisel tuleb juhinduda alltoodud geomeetriast:

Mis tähendab, et maakaablid ei tohi riigitee teekattele olla lähemal kui
2,01m (kui kaeviku põhi on 0,4m, kui laiem siis propotsioonis kaugus
suureneb), riigitee kruuskattega tugipeenara laiuseks tuleb lugeda 1,0m ja
alati jääb jõusse ja on esmane ülaltoodud p2.1. nõue.

3.	Kindlasti ei nõustu mnt nr 11395 km maakaablite lahtikaevega
riigitee kruuskattega tugipeenras:

Ja kindlasti ei nõustu riigitee kruuskattega peenra taastamisega
murukülviga:

4.	Kõikidel kaevudel palun näidata kaevude (kaante) tugevusklass
riigitee teemaal, see peab kandma rasketehnikat. Projekti (seletuskiri,
joonis) tuleb lisada märkus – kaevukaaned peavad olema pinnase all
20-30cm, kaevudes peavad olema nn markerpallid.

5.	Kui nähakse ette riigitee teemaal sõiduteede, mahasõitude
taastamised, siis need joonised peab esitama pädevust omav insener. Teil
lihtsalt viide – kruuskatte taastamine ja sellega ei nõustu:

6.	Riigitee nr 11390 truupide all peab tehnovõrgu sügavus olema 1,0m,
Teil näidatud 0,7m – ristmevälja joonis 6:

Ku me jõuame kooskõlastamisele, siis läheb Isikliku kasutusõiguse
lepingusse siis ümbertõstmise kohustuse nõue  kui tehnovõrk riigitee nr
11395 ehitustöödele ette jääb.

Juhin tähelepanu, et sellel mnt nr 11395 teelõigul piirneb riigitee
pikkades lõikudes munitsipaalomandis olevate maaüksustega, Teil on
valikuvõimalus olemas.

Kui on küsimusi palun võtke ühendust.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, October 17, 2023 11:04 AM
To: Anne Vesinurm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Meremõisa 10 kV keskpinge fiidri rekonstrueerimise projekt

Tere Anne

Palun registreeri see mulle täitmiseks.

Arvo Veltri

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, October 17, 2023 10:56 AM
To: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Meremõisa 10 kV keskpinge fiidri rekonstrueerimise projekt

Tere

Kuna Ave-t enam ei ole, siis sain sooja soovituse Elliko-lt, et pöörduksin
Teie poole.

Nimelt saatsin kevadel kooskõlastamiseks Lohusalu külas uute
projekteeritud keskpinge maakaablite ning sidetrassi asendiplaani (projekt
manuses). Tol hetkel sain Ave-lt alloleva vastuse.

Kas ja mis tingimustel võiks täna need kaablid Transpordiameti maale
projekteerida või sobiks ka manuses olev lahendus? Oleme proovinud
erakinnistute omanikega kokkuleppele saada, kuid nõudmised on ulmelised ja
vastuvõetamatud.

Jään ootama Teie tagasisidet esimesel võimalusel.

Lugupidamisega,

Tõnis Liiber

Võrguprojekt OÜ

Tel. (+372) 56 855 114

From: Ave Talli < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: neljapäev, 23. märts 2023 18:07
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Meremõisa 10 kV keskpinge fiidri rekonstrueerimise projekt

Lp Tõnis Liiber

Edastasite 03.03.2023 e-kirja teel Transpordiametile kooskõlastamiseks
Meremõisa 10 kV keskpinge fiidri rekonstrueerimise projekti lahenduse.
Projekti lahenduse kohaselt on riigitee nr 11395 maaüksusele kavandatud km
2,00-2,95 side ja elektrirajatiste projekteerimine.

Riigitee nr 11395 teelõik km 0,00-2,75 on rekonstrueerimistööde objektina
Transpordiameti teehoiukavas ning käesoleval kevadel on kavandatud
alustada projekteerimistöödega.

Teie poolt kooskõlastamiseks esitatud projekti lahenduse kooskõlastamist
saab kaaluda vaid juhul, kui tehnovõrgu omanik võtab omale tehnovõrgule
isikliku kasutusõiguse lepingu sõlmimisel selle ümbertõstmise kohustuse,
et kavandatud tehnovõrk ei jääks ette riigitee projekteerimisele ja
ehitustöödele.

Juhul kui tehnovõrgu omanik kõnealuse kohustuse võtmisest huvitatud ei
ole, teen ettepaneku leida tehnovõrgule asukoht väljaspool riigitee
maaüksust või oodata riigitee projekti võimaliku lahenduse selgumiseni, et
kavandada elektri- ja siderajatised asukohta, kus nad ei jää riigitee
rekonstrueerimistöödele ette.

Lugupidamisega

Ave Talli
peaspetsialist
taristu kooskõlastuste üksus

projekteerimise osakond

+372 56652509

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee